К основному контенту

Мікрохвильова піч - будова, принцип дії, правила експлуатації



                                                   МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДЕПЕРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
СУМСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ДНЗ «СУМСЬКИЙ ЦЕНТР  ПРОФЕСІЙНО - ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ ХАРЧОВИХ
 ТЕХНОЛОГІЙ, ТОРГІВЛІ ТА РЕСТОРАННОГО СЕРВІСУ»





Мікрохвильова піч -  будова, принцип дії, правила експлуатації










                                                                                  Методичні     рекомендації
                                                                                             розробила     Безбородкіна Л.Г.,
                                                                                            викладач  вищої   категорії


                                                 Суми   2017
Тема начальної програми:  Устаткування  для смаження їжі.
Тема уроку:  Мікрохвильова піч -  будова, принцип дії, правила експлуатації.
Мета уроку:
    Вивчити призначення, будову, принцип дії, безпечні правила експлуатації НВЧ апаратів; навчитись вирішувати проблемні ситуації, які можуть виникати під час експлуатації устаткування; дослідити вплив мікрохвильового випромінювання на організм людини.
    Розвивати в учнів пізнавальну активність, увагу та спостережливість, пам’ять та активне мислення; удосконалювати навички роботи з комп’ютером у різних програмах, роботі в мережі Intrnet; самостійно здобувати знання та пояснити матеріал іншим учням, розвивати комунікативні здібності, сприяти вмінню аналізувати, узагальнювати матеріал, виділяти головне, обґрунтовувати відповіді та робити висновки.
    Виховувати доброзичливість, вимогливість, чесність і правдивість. Любов  до майбутньої професії,  дбайливе ставлення до устаткування, раціональне використання електроенергії, природних ресурсів.
Тип уроку:  урок формування знань, умінь, навичок.
Методи та прийоми: захист презентації роботи в малих групах, методи «Уявного мікрофона», «Незакінчених речень», «Знайди вихід з ситуації», «Асоціативний кущ», практична робота.
Форма уроку: урок – захист проекту.
Матеріально–технічне забезпечення уроку:
- технічні засоби навчання: мультимедійний проектор, комп’ютер, зразки теплових апаратів;
- дидактичне забезпечення: презентації PowerPoint, каталоги устаткування підприємств харчування, відеофільми про мікрохвильові печі,  кольорові ілюстрації, схеми
  Міжпредметні зв'язки.
Технологія приготування їжі.  Тема: Приготування гарячих страв.
Охорона праці.  Тема: Техніка безпеки  при роботі в гарячому цеху.
Санітарія та гігієна виробництва. Тема: Санітарно-гігієнічні вимоги при роботі в гарячому цеху.
Організація виробництва та обслуговування. Тема: Організація роботи соусного відділення гарячого цеха.
Виробниче навчання. Тема: Приготування гарячих страв з м’яса.                                              
                                        Хід уроку
1. Організаційний момент.
    Викладач вітається, перевіряє готовність учнів, аудиторії та технічних засобів до уроку.
2. Мотиваційний етап.
   Оголошення теми, мети уроку, мотивація, визначення завдань уроку.
3. Актуалізація опорних знань.
Методом « Уявного мікрофона» проводиться опитування учнів правил експлуатації гриля.
 1. До якого устаткування за принципом роботи відносяться грилі?
 2. Як визначають готовність продуктів у грилі?
 3. Яке призначення грилів ?
 4. Що є джерелом нагрівання у грилів?
 5. Що є характерною властивістю інфрачервоного нагрівання в грилях?
 6. Як поділяються  грилі залежно від конструктивних особливостей?
7. Які недоліки та переваги мають контактні грилі?
8. У чому полягає принцип дії грилів?
Методом «Незакінчених речень» учні повторюють будову гриля.                                                                                          
1. Нерухомою частиною гриля, на якій кріпляться всі вузли,  є               
2. Французьке слово, що дало назву устаткуванню                                    
3. Грилі, що призначені для смаження шаурми                                           
4. Для стікання жиру грилі мають                                                                 
5. Над кварцовими нагрівниками гриля знаходиться                                
6. Для видалення пари гриль забезпечений                                                 
7. Джерело випромінювання у грилі                                                            
8. Для безпечної роботи гриль має                                               
4. Мотивація навчальної діяльності учнів.
      Вивчення даної теми допоможе учням, як майбутнім фахівцям, відійти від стандартів при приготуванні їжі, шукати сучасне обладнання, яке дає можливість отримувати нові харчові продукти підвищеної якості. За мікрохвильовою технікою велике майбутнє.
Учні уважно слухають  викладача, дають відповідь на питання.
5. Презентація теми та плану уроку.
                                                                    Епіграф:   Не кожен стане письменником,                  актором, але майстром своєї справи повинен стати кожен.                                                                                                       В.Сухомлинський
Тема уроку:  Мікрохвильова піч - будова, принцип дії, правила експлуатації.
                                                   План уроку
 1. Історія  винаходу мікрохвильових печей, переваги над традиційним способами приготування.
 2. Будова мікрохвильових печей.
       3. Принцип  роботи НВЧ  апаратів та особливі вимоги до посуду.
       4. Безпечні правила експлуатації мікрохвильових печей.
       5. Вплив НВЧ  випромінювання на організм людини.
6. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.
    Вивчення нового матеріалу проводиться у формі лекції з елементами евристичної бесіди, використанням презентацій, вирішенням проблемних виробничих ситуацій.
Учні  під час уроку складають опорний конспект у  зошиті.
     Викладач  розповідає про історію винаходу НВЧ апаратів, призначення, функціональні можливості, переваги мікрохвильових печей.
 Учні уважно слухають презентацію та  коментарі викладача.
7. Учні першої групи презентують дослідження будови мікрохвильових печей, особливості покриття  внутрішньої камери та різновиди панелей управління.
Висновок: внутрішня будова у всіх мікрохвильових печей однакова, магнетрон забезпечує мікрохвильовий нагрів, а металева антена спрямовує її до камери. Найкращий матеріал для камери - це біокераміка. Дверцята мають чотири спеціальні шари, які віддзеркалюють хвилі в камеру та ущільнювач. Кнопкова панель надійна, але для складних завдань краще вибрати сенсорну систему керування.
8. Учні другої групи презентують дослідження принципу роботи мікрохвильової печі в різних режимах роботи та підьирають посуд для НВЧ апаратів.
Висновок: електромагнітна енергія примушує молекули їжі швидко коливатися - це спричиняє  їх тертя з утворенням тепла, яке і доводить продукт до готовності. Променева енергія нагрівального елемента випаровує вологу на поверхні продукту під дією високої температури, утворюється підсмажена кірочка й продукт доводиться до готовності.
         Посуд для мікрохвильових печей підійде звичайний, крім металевого. Найкраще використовувати  посуд з вогнетривкого матеріалу зі спеціальним маркуванням.
9. Учні  третьої групи  презентують результати дослідження безпечних правил експлуатації НВЧ апаратів.
Висновок: не використовувати металевий посуд, не вмикати пусту піч, не варити яйця, перед розігріванням  потрібно відкривати герметичний посуд, не експериментувати зі сторонніми предметами.
10. Учні четвертої групи дослідили вплив електромагнітного випромінювання на організм людини.
Висновок:  електромагнітне випромінювання негативно впливає на організм людини,
може викликати утворення  злоякісних клітин, а їжа яку готували таким чином руйнує клітини організму. При роботі такого обладнання небезпечно знаходитися поряд, особливо вагітним жінкам та дітям.
11. Закріплення нового матеріалу
Викладач проводить закріплення нових знань методом фронтального опитування після кожного пункту плана.
1. Хто перший відкрив нові властивості мікрохвильового випромінювання?
2.  Які переваги мікрохвильових печей над традиційними способами приготування їжі?
3. У скільки разів швидше розморожуються продукти порівняно з повітряним способом?
4. Який пристрій перетворює електричну енергію у НВЧ апаратах на мікрохвилі?
5. Для чого в мікрохвильових печах встановлено вентилятор?
6. Як забезпечується рівномірне нагрівання продукту під час обробки в мікрохвильових печах?               
7. Який  посуд не можна використовувати у НВЧ апараті і чому?
8. За рахунок чого утворюється підсмажена кірочка?
9. Чи є різниця між обробленими продуктами мікрохвилями та ІЧ-випромінюванням?
10. Який  посуд не можна використовувати у НВЧ апараті?
11. Чи можна вмикати не завантажений НВЧ апарат?
12. Чому при експлуатації мікрохвильової печі апарат не вмикається?
13. Які не доліки мають НВЧ апарати?
14. Як впливає на електромагнітне випромінювання на організм людини?
15. Що ви чули про «молекулярне гниття»?
Учні відповідають на поставлені запитання.
12. Викладач пропонує учням провести практичні дослідження та зробити висновки.
Дослід № 1. В мікрохвильову піч  завантажують бутерброд посипаний тертим сиром. Вмикають НВЧ апарат та виставляють час обробки 1 хвилину.
Викладач: З якою метою перед запіканням вироби посипають сиром, змащують яйцем, сметаною, майонезом? Учні відповідають на запитання.
Висновок: Продукти, оброблені в НВЧ апараті в режимі мікрохвиль не мають рум’яної кірочки.
Дослід № 2. Викладач пропонує учням вибрати посуд, який можна використовувати у НВЧ апаратах.
Проводиться дослід - ставиться у піч склянка з водою та пустий посуд на 1 хв.
Висновок: Якщо посуд під час обробки в НВЧ апараті не нагрівся – його можна використовувати для приготування їжі.
13.Вирішення проблемних ситуацій під час роботи мікрохвильової печі.
Учні шукають причини та шляхи вирішення проблемних ситуацій. (Додаток №1);
14.  Дебрифінг урок.
 Повернення до проблемного питання уроку: Мікрохвильова піч – це благо цивілізаціі, чи ще одна проблема людства?
1. Що нового дізналися під час вивчення нового матеріалу?
2. Що з вивченого візьмете для себе в професійне життя?
3.Чи всі очікування від уроку здійснилися?  Учні дають відповіді на питання.
15. Оцінювання роботи.
          Кожній групі пропонується проаналізувати та обговорити позитивні та негативні моменти своєї роботи та роботи інших груп, поміркувати над шляхами удосконалення роботи групи в майбутньому.( Додаток №2)
       Викладач оцінює роботу учнів на уроці, порівнює їх з оцінками спікерів, коментує та оголошує  підсумкові бали.         
16. Домашнє завдання
        Вивчити будову мікрохвильової печі, принцип роботи у різних режимах та безпечні правила експлуатації НВЧ апаратів.
 зробити висновки про безпечність користування мікрохвильовими печами, відокремити міфи від реального впливу мікрохвиль на організм людини.
*Випереджуюче завдання: Вивчити будову індукційних плит та знайти принципові відмінності індукційних плит від традиційних.
** Зробити презентацію по темі : Переваги та недоліки індукційних плит.
                                                                                           
                                                                                                                          





                                                                                                                 
                                                                                                                       Додаток № 1
                   Можливі проблемні ситуації під час експлуатації мікрохвильових печей

Проблема
Причини
Способи вирішення

Під час обробки продукту в апараті відбувається
іскріння

Не рівномірне нагрівання продукту

Їжа переварюється або недоварюється

Неправильне розморожування





                    
                                                                                         
                  Можливі проблемні ситуації під час експлуатації мікрохвильових печей


Проблема
Причини
Способи вирішення

Під час обробки продукту в апараті відбувається
іскріння

Не рівномірне нагрівання продукту

Їжа переварюється або недоварюється

Неправильне розморожування

 Посуд з металу



Використали невідповідний посуд

Не вірно виставлений час приготування, потужність

Не вірно виставлений час розморожування, вага продукту велика

Замінити посуд



Підібрати потрібний посуд


Виставити необхідний час, потужність

Скористатися функцією «Авторозмороження»
                                                                                                              
                                                                                                                                                                                                                                                               
                                                                                                                                                                                                                 

                                                                                                    Додаток № 2
                                      Картка оцінювання малих груп
              
№ команди
Прізвище учня
Якості, проявлені на уроці
Компетентність
(7 балів)
Співпраця в команді
(3 бали)
Ініціативність
(2 бали)
Підсумкова
Оцінка
(12 балів)



















Позначки:                      (працював)               #(добре працював)                   * ( активно працював)



















План – конспект уроку
1. Організаційний момент викладача
В розділі Теплове устаткування, ми вивчаємо тему:
Мікрохвильова піч – будова,  принцип дії, правила експлуатації
Запишіть тему уроку
Як би ми розповідали про людину то застосували б такі епітети, як світовий лідер, улюбленець, який знайшов своїх прихильників у різних  куточках планети, всі ці вислови можна застосувати і до мікрохвильової печі й дійсно маленький апарат завоював увесь світ

Скажіть будь ласка, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (учні дають відповіді). А з чим у вас асоціюється слово мікрохвильова піч?
Сьогодні на уроці:
* вивчимо призначення, будову  НВЧ печей
*ознайомимося з принципом роботи в режимах НВЧ та гриль
*вивчимо безпечні правила експлуатації НВЧ апаратів
*дослідимо вплив електричного та магнітного полів на організм людини
*визначимо який посуд підходить для мікрохвильових печей

Проблемне питання  уроку:  Мікрохвильова піч – це благо цивілізації, чи  ще одна проблема людства ? Протягом уроку ми це з вами з’ясуємо.
          На попередньому уроці ви об’єдналися  у групи, визначили капітанів команд та спікерів. Отримали завдання, над яким працювали, шукали інформацію в мережі Интернет, зписувалися в контакті, експериментували зі своїми мікрохвильовками.

       Тема уроку є важливою для вас, як для спеціалістів, тому засвоїти її треба на гарну оцінку. Яким чином ви можете це здійснити?
У вас на партах є картки оцінювання з критеріями. Протягом уроку ви   працюєте  з      цими бланками, спікери виставлять об’єктивні бали. Ваші оцінки будуть оголошені наприкінці уроку і порівняні з реальними результатами роботи. Тож бажаю всім успіху!
2. Актуалізація опорних знань
        Ми продовжуємо вивчати розділ Теплове устаткування і на попередньому уроці ми розглянули особливості будови, роботи та експлуатації грилів.
 Нагадую спікерам про картки оцінювання,  а  іншим учням про  ведення опорного конспекта у зошиті
Давайте згадаємо:
1. До якого устаткування за принципом роботи відносяться грилі? (до спеціального)
2. Як визначають готовність продуктів у грилі?(органолептичним способом)
3. Яке призначення грилів?(для  смаження виробів з птиці, м`яса, риби, овочів)
4. Що є джерелом нагрівання у грилів? (ІЧ – випромінювання)
5. Що є характерною властивістю ІЧ нагрівання в грилях? (утворення на поверхні підсмаженої кірочки)
6. Як поділяються  грилі залежно від конструктивних особливостей? (контактні і безконтактні) 
7. Які недоліки та переваги мають контактні грилі? (Деформування продуктів, потребують смаження поверхні гриля)
8. У чому полягає принцип дії грилів? ( ІЧ –енергія поглинається харчовими продуктами, випаровує вологу на поверхні, утворює підсмажену кірочку)                                                                                                               

Закінчіть речення і дайте відповіді
1. Нерухомою частиною гриля, на якій кріпляться всі вузли,  є..  (основа)
2. Французьке слово що дало назву устаткуванню                     (обпалювати)
3. Грилі, що призначені для смаження шаурми                            (донер-грилі)
4. Для стікання жиру грилі мають  ….                                               (піддон)  
5. Над кварцовими нагрівниками гриля знаходиться                  (відбивач)
6. Для видалення пари гриль забезпечений  ..                                  ( зонтом)
7. Джерело випромінювання у грилі                                             (кварцові лампи)
8. Для безпечної роботи гриль забезпечений …                               (дверцятами)
3. Мотивація навчальної діяльності учнів
       Вивчення даної теми допоможе вам, як майбутнім фахівцям, відійти від стандартів при приготуванні їжі, цікавитися сучасним обладнанням, яке дає можливість отримувати нові харчові продукти підвищеної якості. За мікрохвильовою технікою велике майбутнє.

      Чи можете Ви назвати види сучасного устаткування?
( Гриль, мікрохвильова піч, пароконвектоавтомат, тостер, кавоварка)
         Таке  обладнання широко застосовують у закладах ресторанного господарства для  якісного приготування страв.
4. Презентація теми та плану уроку
                                                                    Епіграф:   Не кожен стане письменником,                  актором, але майстром своєї справи повинен стати кожен.                                                                                                       В. Сухомлинський
Протягом уроку ми спробуємо підтвердити цей вислів великого педагога
                            Запишіть план уроку
 1. Історія  винаходу мікрохвильових печей, переваги над традиційними способами приготування.
 2. Будова мікрохвильових печей
       3.  Принцип  роботи НВЧ печей та особливі вимоги до посуду
       4.  Безпечні правила експлуатації НВЧ апаратів
       5.   Вплив НВЧ  випромінювання на організм людини

5. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу         
                             Історія винаходу мікрохвильових печей
       Одна з популярних легенд розповідає про те, як у кишені винахідника під час роботи з магнетроном розтопилася шоколадка. Винахідником був американець Персі Спенсер, а відбулося це в 1945 р. у лабораторії компанії, де велися розробки радарних систем у військовій галузі.
        Одного разу, працюючи зі своїм новим магнетроном, доктор Спенсер виявив, що шоколадний батончик, що лежав у його кишені, розтанув. Припустивши зв'язок між плямою  і мікрохвильовим випромінюванням, доктор Спенсер приніс з дому сухі зерена кукурудзи й поклав їх перед антеною. Зерна вибухнули, перетворившись у гарячий попкорн. Тоді ж він продемонстрував інший, не менш примітний феномен. Будь-яку людину рано чи пізно тягне зварити в мікрохвильовій печі яйце. Спенсер був першим, у кого це не вийшло.
     Мікрохвильову піч винайшов і запатентував житель штату Массачусетс інженер Персі Спенсер. Інженери компанії випустили на ринок першу мікрохвильову піч  вона  була розміром з холодильник, важила 340 кг. У 1962 році японські вчені удосконалили цей апарат і випустили серійно цілу партію, але великим попитом вони не користувалися, 1990 році перші апарати випустили і у Радянському Союзі з японськими магнетронами.
                                  Призначення мікрохвильових печей
          Сучасні мікрохвильові печі мають великі функціональні  можливості, що дозволяють приготувати в них величезну кількість всіляких страв.
       Мікрохвильова піч ідеально підходить для приготування гарячих бутербродів, сандвічів, гамбургерів, тостів.  Часу на це витрачається зовсім небагато, а продукти можна використовувати найрізноманітніші. Виходить  смачно та швидко. Мікрохвильові печі призначені для розморожування напівфабрикатів, підігрівання готових страв, приготування страв з утворенням підсмаженої кірочки та без неї.
                                       Переваги мікрохвильових печей
       В мікрохвильових печах їжа не прилипає до посуду, як при традиційних способах приготування, отже  можна використати мало жирів, приправ і соусів, а в деяких випадках взагалі обійтися без них. Продукти готуються при низькій температурі, що зберігає їхні харчові властивості й аромат. Тривалість розморожування розфасованих продуктів порівняно з повітряним розморожуванням зменшується в 50-60 разів і в рідині – в 20-30 разів. У порівнянні з традиційним приготуванням їжі,економимо  не тільки час, але й електроенергію. Звуковий сигнал повідомить  про закінчення приготування, при цьому піч відключиться автоматично.
1.  Хто перший відкрив нові властивості мікрохвильового випромінювання?
2. Які переваги мікрохвильових печей над традиційними способами приготування їжі?
3. У скільки разів швидше розморожуються продукти порівняно з повітряним?
          Учні першої групи, умовно ми їх назвали інженери, дослідили особливості будови мікрохвильових печей і дешевих , і дорогих з різними функціями,  з’ясували як впливає внутрішнє покриття камери на якість їжі, чим відрізняються панелі управління та зробили висновки.
Висновок. Внутрішня будова у всіх мікрохвильових печей однакова, магнетрон забезпечує мікрохвильовий нагрів, а металева антена спрямовує її до камери. Найкращий матеріал для камери це біокераміка. Дверцята мають чотири спеціальні шари, які віддзеркалюють хвилі в камеру. Кнопкова панель надійна, але для складних завдань краще вибрати сенсорну систему керування.
Для закріплення нового матеріалу я пропоную відповісти на такі питання:
1. Який пристрій перетворює електричну енергію у НВЧ апаратах на мікрохвилі?                    магнетрон
2. Для чого в мікрохвильових печах встановлено вентилятор?
 для охолодження магнетрона.
3. Як забезпечується рівномірне нагрівання продукту під час обробки в мікрохвильових печах?              
 обертовим столиком, який приводиться в рух мікродвигуном;


        Учні  другої групи, умовно фізики-хіміки, провели дослідження принципу роботи мікрохвильової печі  та з’ясували як мікрохвилі, а практично радіохвилі, проникають у глибину продукту і перетворюються на теплову енергію.
 А ще вони  проводили експерименти по підбору посуду для НВЧ печей.
Тож слово для презентації надається команді № 2.
Висновок  Принцип дії в режимі мікрохвиль. Електромагнітна енергія, що виділяється магнетроном, проникає в продукт на глибину до 3 см., притягуючись та поглинаючись вологою, жиром, цукром, що містяться в продукті. Електромагнітна енергія примушує молекули їжі швидко коливатися. Швидке коливання молекул спричиняють тертя з утворенням тепла, яке і доводить продукт до готовності.
 Принцип дії в режимі гриль. Променева енергія нагрівального елемента випаровує вологу на поверхні продукту під дією високої температури, утворює підсмажену кірочку, доводячи продукт до готовності.
Висновок. Посуд для мікрохвильових печей підійде і звичайний, але крім металевого. Найкраще використовувати  посуд з вогнетривкого матеріалу з маркуванням.
Для закріплення нового матеріалу я пропоную відповісти на такі питання:
1. Який  посуд не можна використовувати у НВЧ апараті і чому?
2. За рахунок чого утворюється підсмажена кірочка?
3. Чи є різниця між обробленими продуктами мікрохвилями та ІЧ-випромінюванням? продукти  оброблені мікрохвилями не мають кірочки, а ІЧ-випромінюванням- буде мати;

       Учні  третьої групи, умовно кухарі, провели дослідження по безпечній експлуатації НВЧ апаратів та з’ясували чого не потрібно робити під час експлуатації мікрохвильових печей.
Висновок Не використовувати металевий посуд, не вмикати пусту піч,  перед розігріванням відкривати герметичний посуд, не експериментувати зі сторонніми предметами.
Для закріплення нового матеріалу я пропоную відповісти на такі питання:
1. Який  посуд не можна використовувати у НВЧ апараті?
2. Чи можна вмикати не завантажений НВЧ апарат?
3. Чому при експлуатації мікрохвильової печі апарат не вмикається? дверцята щільно не закрито;

      Учні четвертої групи, умовно медики, дослідили, як впливає електромагнітне випромінювання мікрохвильових печей  на організм людини. Тож слухаємо їх презентацію та висновки.     
 Висновок  Електромагнітне випромінювання негативно впливає на організм людини
і може викликати утворення  злоякісних клітин, а їжа яку готували таким чином руйнує клітини організму. При роботі такого обладнання небезпечно знаходитися поряд особливо вагітним жінкам,  дітям.
        Для закріплення нового матеріалу я пропоную відповісти на такі питання:
1. Які не доліки мають НВЧ апарати?
2.Як впливає  електромагнітне випромінювання на організм людини?
3.Що ви чули про «молекулярне гниття»?
Викладач пропонує учням провести досліди.
Дослід № 1.  В НВЧ апарат завантажують бутерброд посипаний твердим сиром.
Вмикають НВЧ апарат та виставляють час обробки 1 хвилину
Запитання викладача:  З якою метою перед запіканням вироби посипають сиром змащують яйцем, сметаною, майонезом?
Відповіді учнів  Для утворення рум’яної кірочки.
Висновок. Продукти, оброблені в НВЧ апараті не мають рум’яної кірочки, тому що вона працює в режимі мікрохвиль, а ще схоже на варіння.
    Дослід № 2  Викладач демонструє різнівиди посуду та пропонує учням вибрати посуд, який можна використовувати у НВЧ апаратах.
 Учень проводить дослід: ставить у піч склянку з водою та пустий посуд на 1 хв.
Висновок. Якщо посуд під час обробки в НВЧ апараті не нагрівся – його можна використовувати для приготування їжі.

 А зараз я пропоную командам вирішити проблемні ситуації, які можуть виникнути під час експлуатації НВЧ апаратів. На це у вас 2 хв. (таблиця)
         А тепер повернемося до проблемного питання уроку:  Мікрохвильова піч – це благо цивілізації, чи ще одна проблема людства,  які ваші думки ?
7.  Дебрифінг уроку. Викладач задає учням питання, на які їм необхідно дати відповідь.
1. Що нового Ви запамятали під час вивчення  матеріалу?
2. Що з вивченого візьмете для себе в професійне життя?
3. Чи  всі оцікування від уроку здійснилися?
Учні дають відповіді на питання.
Сьогодні на уроці:
* вивчили призначення, будову  НВЧ печей
*ознайомилися з принципом роботи в режимах НВЧ та гриль
*вивчили безпечні правила експлуатації НВЧ апаратів
*дослідили вплив електричного та магнітного полів на організм людини.
*визначили який посуд підходить для мікрохвильових печей
Оцінювання роботи . Кожній групі пропонується проаналізувати та обговорити позитивні і негативні моменти своєї роботи та роботи  інших груп, поміркувати над шляхами удосконалення роботи групи в майбутньому.
Викладач оцінює роботу учнів на уроці, порівнює їх з оцінками спікерів, коментує та оголошує  підсумкові бали          
8. Домашнє завдання:  вивчити будову магнетрону, принцип роботи у різних режимах та безпечні правила експлуатації НВЧ апаратів
* зробити висновки про безпечність користування мікрохвильовими печами, відокремити міфи від реального впливу мікрохвиль на організм людини.
**Випереджуюче  завдання: Дослідити  які переваги та недоліки індукційних плит, зробити висновки.

                                                                                                                       

                                                                                                                                                                                                                                                          
                                     






                                                                                                                                                            




















Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Технологія приготування, оздоблення виробів з пісочного тіста: нарізне та штамповане печиво, вимоги до якості.

                                                          Міністерство освіти і науки України Департамент освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації ДНЗ « Сумський центр харчових технологій, торгівлі та ресторанного сервісу» Технологія приготування, оздоблення         виробів з пісочного тіста:  нарізне та штамповане печиво, вимоги до якості.                                                                                                 ...

Інноваційні педагогічні технології у навчально-виховному процесі професійно-технічного навчального закладу

Міністерство освіти і науки України Депа р тамент освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Сумській області Державний навчальний заклад « Сумський центр професійно-технічної освіти харчових технологій, торгівлі та ресторанного сервісу» «Інноваційні педагогічні технології у навчально-виховному процесі професійно-технічного навчального закладу» 2018 «Інноваційні педагогічні технології у навчально-виховному процесі професійно-технічного навчального закладу» Укладач: Безбородкіна Л.Г. , спеціаліст вищої категорії, Державного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти харчових технологій, торгівлі та ресторанного сервісу»; Рекомендовано методичною радою ДНЗ «Сумський центр ПТО харчових технологій, торгівлі та ресторанного серві...